Het inkoopproces

Het inkoopproces start met de oriëntatiefase. De markt wordt verkend, beurzen, evenementen en bijeenkomsten worden door SVA bezocht. Publicaties via vakbladen en internet worden op de voet gevolgd.

Nadat een selectie bij de leveranciers is gemaakt worden voororders geplaatst.

Tijdens de start van elke inkoopseizoen wordt per ondernemer een inkoopscan gemaakt. Maatwerk wordt geboden. De wensen en behoeften van de zelfstandige ondernemer worden in beeld gebracht.

Inkoopbudgetten worden afgestemd. Verwachte ontwikkelingen van alle productgroepen worden doorgesproken. In deze fase wordt tevens het “open to buy” budget afgestemd. Hiermee kan de ondernemer gedurende het seizoen inspelen op ontwikkelingen in de markt.

Gedurende het seizoen blijft SVA de benchmark en de markt in de gaten houden. SVA is en blijft alert op ontwikkelingen. Dit biedt de ondernemer de kans om snel te schakelen en ook tussentijds in te spelen op de markt, zonder dat hij hier zelf continue oog voor hoeft te hebben, zonder dat hij zelf artikelen hoeft te bestellen.

Inkooporders worden volledig door SVA gemaakt en afgestemd met de leveranciers. De ondernemer bepaalt, er wordt niets ingekocht waar hij niet achter staat. SVA gaat proactief op zoek naar aantrekkelijke aanbiedingen en blijft met de ondernemer meedenken en in gesprek. De transparante manier van werken en kennis van zaken geeft de ondernemer een gerust gevoel. Hij kan het inkoopproces en daarmee alle rompslomp loslaten.

Elke ingekocht artikel wordt geregistreerd, voorraden en budgetten zijn beheersbaar.

Aangesloten winkels ontvangen een persoonlijke inlogcode waarmee een persoonlijke omgeving via deze site toegankelijk wordt. Hierop kunt u informatie terugvinden als:  orderbevestigingen, collectieoverzichten, afprijsadviezen, het open to buy budget, productinformatie leveranciers, vraag en aanbod.

SVA bewaakt het inkoopproces. Een persoonlijke benadering staat hoog in het vaandel. We zijn oprecht geïnteresseerd in de ondernemer en zijn winkel(s). Uw vragen worden tijdens het gehele inkoopproces beantwoord, ontwikkelingen blijven wij delen. Nazorg maakt dan ook deel uit van het inkoopproces.

Is uw nieuwsgierigheid gewekt? Wat betekent het outsourcen van inkoop schoenen en accessoires voor u? Graag breng ik uw (financiële) voordelen voor u in beeld. Uw verzoek kunt u geheel vrijblijvend kenbaar maken via info@stapvooruitadvies.nl.